13 december 2017

Gott nytt 2018/Happy 2018

Hej alla!

Idag vill jag visa er tre nyårskort som jag gjort. Det första kortet har jag tagit vitt papper och gnuggat med guldstämpelfärg för att få till en guldig nyans som jag gillade. Jag har använt två olika stjärndies, bakgrundsstjärnorna och en pytteliten stjärna, till det har jag använt stämpeln 2018 och Happy everything som jag fortfarande är lika förtjust i.

Hi everyone,

Today I would like to show you a couple of new year's eve cards I made. For my first card I took white cardstock and rubbed golden ink on it to get the right shade of gold. I have used two different kinds of star dies, the background stars and the tiny star. I have also used the stamps "2018" and "happy everything", which I like so much.




 Här är en närbild på det guldiga, förhoppningsvis går det att se att det glittrar lite.

Here is a close up of the gold, hopefullt you can se that it shimmers a little bit.



 Mitt andra kort är med en av de underbara pingvinerna, den första hälften av en die "happy birthday" och stämpeln 2018.

My second card is made with one of the wonderful penguins, and the first half of the "happy birthday" die, as well as the stamp 2018.



 För att de också skulle glittra har jag målat stjärnorna och bokstäverna med A wink of stella.

To make this card shimmer as well I have painted the stars and letters with A wink of stella. 



Slutligen kommer ett drinkkort, jag har embossat en martini i silver och tagit hälften av en stämpel "God jul och gott nytt år".

Lastly, a drink card, I have embossed a martini in silver, and used the second half of the text stamp "god jul och gott nytt år". 



Det var allt för mig för idag, tack för titten.

That's all from me for today, thanks for stopping by. 

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar