05 september 2017

Ballonger/vaser


♥ ♥ ♥

Älskar att gå runt i trädgården och plocka in lite olika blommor, gräs och kvistar.

Kanske var det just det som inspirerade mig till dom här två korten.

♥ ♥ ♥

Funderade en stund på vad jag skulle kunna använda till vas 

OCH

det fick bli ballongdiesen.

Till det första kortet använde jag distress oxide inks både på vasen, bakgrunden och kvisten.



När vasen var "färglagd" tog jag en stämpel fuktad med vatten och stämplade över så det blev ett mönster.

Texten är embossad med guld.

Den lilla dekorationen i guld har jag gjort själv.



Vasen och texten är monterade på 3d-kuddar i olika höjd.



På det andra kortet använde jag "vanliga" distress inks på vaserna.
Tryckte dynorna på en akrylkloss. Sprayade med vatten och tryckte sen ner akvarellpappret på akrylklossen. Torkade mellan varven och upprepade sen proceduren tills jag var nöjd med resultatet.


Till kvistarna på bakgrunden har jag använt distresser och Tombow markers.

Remsorna i guld bakom kvistarna är embossade med guld och även här har jag använt två glitterdekorationer som jag gjort själv.


Till sist har jag monterat bakgrunden, vaserna och texten med 3d-kuddar.


Det mesta av materialet som jag använt mig av kommer från Gummiapan och ni hittar det här.

Ni har väl inte missat att Gummiapan öppnar ny butik den 

6 september på Maskingatan 22 i Trelleborg.

Välkomna dit klockan 12,00.

♥ ♥ ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar