13 juli 2017

Färgglada kort

Hej!
Satt och googlade för ett tag sen på sommarkort och hittade några som jag gillar från Ranger Ink (du kan se deras kort här. Det utlovades en tutorial på dem, men jag hittade ingen så jag gjorde egna kort.

Korten är 6x4,5 inch. Det vita pappersarket är 5,5x4 inch. Jag tog en pappersbit och rev itu den och la de två delarna på varsin sida om det ställe där jag ville ha färgen. Sen tog jag fram mina Pan Pastel och tog på färg, fixerade och sen tog jag en textstencil och duttade på med distress ink, tea dye på samma ställe. Stansade ut lite blommor och blad från Gummiapan samt Kram. I stället för Pan Pastel går det säkert att använda distress-färg

Hi everyone,
I was googling for summer cards a while back  and I found some I like from Ranger ink (you can see their cards here). Couldn't find a tutorial so I made my own cards. 

These cards are 6x4,5 inches. The white paper i 5,5x4 inches. I took a piece of paper and tore it in two pieces, and put those pieces on each side of the place where I wanted my color to be. Then I took out my Pan Pastel colors and added color, fixated and then I took a text mask and rubbed on some Distress ink, tea dye in this case. Die cut som flowers and leaves from Gummiapan and the word "kram". I'm sure you can use distress inks instead of Pan Pastel


Här kan ni se lite närmare hur det ser ut:

Here you can see what it looks like a little bit closer:


Här är ett annat kort i samma stil, fast istället för en stencil, använde jag Gummiapans trädstamsstämpel, samt en Grattis-stämpel.

Here is another card made the same way, although I used the tree trunk stamp from Gummiapan and a congratulations stamp.


Det var allt från mig för idag. Tack för titten!

That's all from me for today. Thanks for looking!

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar