07 mars 2017

Tuppen kommer fram till påsk!

Jag är lika glad varje år när det närmar sig påsk och jag tar fram den söta tuppen! Jag har gjort tre kort i storlek 10x10 cm och en tag 14,5x8 cm där jag använt den största tuppen.
Tuppen är färglagd med Distress Crayons.



Här har jag stansat ut två storlekar med diesen Old paper till bakgrunden. Jag har använt akvarellpapper som jag färgat med Distress Oxide. Stämplat Stort hönsnät på det understa pappret.



Här är bakgrunden en bit rivet akvarellpapper som jag färgat med Distress Ink. Lite ostduk under tuppen som jag klippt ut i kraftigt akvarellpapper.


Här är både tuppen och Slitet nät stämplade direkt på kortet med maskningsteknik.



Här har jag använt diesen Stitched Rectangles till de enfärgade vita och svarta papperna. Texten Glad Påsk är stämplad i den minsta Stitched Rectangles.


Ha en skön vecka!
/DT-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar