21 december 2016

Några kort från mig igen/Some cards from me again

Snart är det julafton och julkortsverkstaden har stängts för ett tag.
Soon Christmas and no more Christmas cards for the moment.

Här är tre kort jag gjort.
Here are Three cards that I´ve made.


Det första kortet är ett nyårskort med en liten annorlunda text.
Jag har använt mig av en del av textstämpeln "God Jul och Grått Nytt Hår".
The first card is a New Years card. I´ve used the text stamp "God Jul och Grått Nytt Hår" (Grey new hair).
Stämpel/Stamp Margarita
Die Kopplade stjärnor
GA-papper
Promarker

På det andra kortet har jag använt mig av den s.k. "Spotlighttekniken".
Det betyder att man inte målar hela motivet utan stämplar en del av motivet en gång till, färglägger det och passar in det på det hela motivet.
At the first card I´ve used the so called "Spotlight technique".
This means that you don´t coloring the whole motive.
Instead you stamp a piece of the motive once more and color that and fit it on to the whole motive.

Stämpel/Stamp Krumelurkonst
Die Grattis och trollslända
GA-papper
Promarker


Det sista kortet för denna gång är till någon som kanske gillar att "partaja".
The last card is for they who likes party.
Stämpel/Stamp Elefant/Elephant från/from animal kit.
Text Party animal
Die Stjärna från en banners/Stars from one of the banners
Promarker


Tack för titten/Thanks for this time.


Önskar er alla en GOD JUL/Wish you all a Merry Christmas


DT-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar