31 augusti 2016

Emboss resist #1

Hej!
Idag visar jag två kort där jag använt tekniken "Emboss-resist". Det har blivit en av favorit-teknikerna den sista tiden. För er som inte vet vad tekniken går ut på är det att man embossar stämpeln och använder sedan distress-inks. Det embossade står då emot färgen från distresserna och kvar är en fin kant. Jag gillar att använda vitt pulver till just denna tekniken då det blir extra slående. Det finns massor av exempel på Youtube hur man gör.

Hi!
Today I´ll show you two cards with a favorite technique of mine; Emboss-resist. There are lots of videos on Youtube how this is done.


Här har jag använt stämplarna; "Stort skissat äpple", "Mellanstort skissat äpple" och "Åldern är bara en siffra".

Jag älskar att använda mina finger-daubers till denna teknik då man har bra kontroll när man färgar in det stämplade.
I love to use my finger-daubers for this teqnique because they give you nice control when applying the ink.

På detta kort använde jag stämplarna; "Stor mugg" och "Need coffee" där jag maskat bort ordet "need".
On this card I used the stamps;  "Stor mugg" och "Need coffee" and I masked the word "need".

Titta in i bloggen igen på måndag, då visar jag fler kort med denna teknik!
I´ll show you more cards I´ve made with this technique on Monday so be sure to check in here again then!

Kram
Hugs
DT-Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar