05 juni 2016

Lysande!

Hej! Idag bjuder jag på ett lysande kort!
Bakgrunden gjorde jag själv med distresser och egengjorda masker i form av snedskurna bitar av post-it tape.För att få lite struktur på bakgrunden använde jag även "Stor rutig bakgrund" i en mörkare gul färg.
Hi! Today my card is Shining! (Brilliant is perhaps the right translation.) 
I´ve made the background myself by using distress-ink-pads in yellow. The masking paper is made from post-it-notes. For extra texture I´ve also stamped "Stor rutig bakgrund" in a darker color on top.


Stämplar jag använde är "Glödlampa" och textstämpeln "Lysande".
The stamps I´ve used are "Glödlampa" and the sentiment "Lysande".


Glödlampan är utklippt och fastsatt med foam-tejp för att få lite höjd på motivet. För att få lampan så lik glas som möjligt har jag använt Glossy accent.
The Light-bulb is cut out and fastened on the card with foam-tape for some extra dimension. For the finishing touch I´ve used Glossy accent to make the lamp look it´s made of glass.   


Kram
Hugs
DT-Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar