25 juni 2016

Flamingos

Idag visar jag ett riktigt 80-talskort. 
Jag får själv associationer till Miami, Florida.
Vad tycker ni?

Today I show a true 80's card.
I myself get associations to Miami, Florida.
What do you think?


Jag har stansat ut flamingosarna och färgat in dem med distresser.
Jag använde Spun Sugar, Worn Lipstick och Abondoned Coral.
Faktiskt så är hela kortet färglagt med distresser.

I have punched out the flamingos and coloured them with distress inks.
I used Spun Sugar, Worn Lipstick and Abondoned Coral.
In fact the whole card is coloured with distress inks.


Allt är monterat med 3D kuddar med 1, 2 och 3 mm tjocklek.

Everything is mounted with 3D pads with 1, 2 and 3 mm thickness.

Som en bonus gjorde jag två tags med flamingos oxå.
På den vänstra har jag använt negativet från den högra som schablon
och på den vänstra har jag monterat flamingon på 3D kuddar.

As a bonus I also made two flamingo tags.
On the left one I used the negative from the right one as a stencil
and on the right one I have mounted the flamingo on 3D pads.



Mycket nöje! / Enjoy!

/DT-Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar