06 augusti 2017

KORT KAVALKAD!

Detta har varit en riktigt omtumlande vecka hos oss!
Beskedet att vi fick lokalen vi har varit och tittat på var mycket glädjande! Nu väntar vi bara på att få datumet då vi kan flytta in!

Swedish House Crafts var på Hochanda.com och visade våra produkter! 
Den känslan - att se sina produkter på TV - den går inte riktigt att beskriva! Det var ett riktigt lyckorus, och jag var så himla stolt!

Och sen ovanpå det har vi fått 2 nya butiker som har börjat sälja våra saker!
 www.paper-memories.de i Tyskland och 
www.korthobby.no i Norge! Så himla kul!

- - -

Och, ja, det blir ju en liten hög med kort när man unnar sig lite egentid och har nya saker på sitt scrapbord :)


De nya diesen "Stjärna, dubbelstygn" är ju en KLAR favorit hos mig!



Här använde jag delen av arket som blev över, så att säga! Jag som inte gillar för mycket krims krams älskar de nya textdiesen! Ja - även om de inte alls är min stil!



Använde en gammal God Jul goding, och så stämplade jag God Jul bakgrunden i kortet!
Jag hade inget band att tillgå så det blev en vikt remsa av ett smalrandigt papper på sidan!



Och de här diesen!!! DE är helt i min stil :) 
De består av tre delar kan man säga! Här har jag använt yttersta, det som bara gör stygnen och formen på hålet samt del 2, den som bara blir en tunn ram. Jag satte en remsa med smalrandigt papper som sticker ut lite snett för att inte allt skulle bli för vitt.



På detta kortet använde jag den tredje delen av diesen, den innersta!
Stämpeln är också välanvänd hemma hos mig :)



Vissa av de nya textdiesen sitter helt ihop! Härligt lätt när man har bråttom!



Andra gör inte! Då är det kul för man kan kombinera dem olika! Här tog jag Happy från Happy Birthday och Christmas från Merry Christmas!



Då innebär det ju även att man kan kombinera dem med andra textdies också!
Jag gillar verkligen dessa 2 typsnitten i kombo med varann!



Visst passar de bra ihop?


Här har jag använt den nya slitna kaffetexten! Och så klippte jag ut de mini-mini kaffebönorna och gjorde eget mönstrat papper som jag sedan stansade i!


Mitt sista kort idag är inte min stil... Jag var på en scrapträff och fick en utmaning;
jag skulle göra ett romantiskt kort med krusiduller...
DET KALLAR JAG UTMANING!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar