30 juli 2017

Kort gjorda med fynd / Cards made with finds

Ibland måste man städa skrivbordet och mapparna
med sparat och då kan man göra fynd!
Sometimes one needs to clean up the table and the folders
with "good to keep" stuff and then one can make findings!

Idag fick jag ihop ett fjärilskort av det som blev kvar när
jag stansat ut en konturfjäril. Jag la bara ett papper infärgat
med distresser bakom i mellanrummet.
Today I was able to make a butterfly card with the left-overs
from punching out a contour butterfly. I just put a paper
coloured with distress ink behind so it was visible in the gap.


Det blev en ny favorit färgkombo:
Twisted Citron, Cracked Pistachio och Peacock Feathers.
I used a new favorite colour combination:
Twisted Citron, Cracked Pistachio and Peacock Feathers.

Även KRAM hittade jag i högen.
Also KRAM (hugs) was found in the pile.


Tyckte så mycket om färgerna att jag använde dem till att färglägga
de färdigstämplade småkorten med. Fast nu använde jag Copics.
Liked the colours so much that I also used them to colour the pre-
stamped small cards as well. But this time I used my Copics.


Hoppas jag inspirerade er att städa lite och skapa av det ni hittar.
I hope I inspired you to clean up and create from what you find.

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar