17 juni 2017

Glass i stora lass/Ice cream in big loads

Nu är det sommar... ja iallafall om man ska tro meteorologerna, men tittar man ut genom fönstret så ser det inte ut så.
Idag bloggar jag ett riktigt somrigt glass kort, ett litet grattis kort och ett sommar kort.

Now it's summer ... yes, at least if you're going to believe the meteorologists, but looking through the window, it does not look like that.
Today I blog a really summery ice cream card and a small birthday card.

Visst blir man sugen på en stor härlig glass när man ser detta?
Surely you're craving a big lovely ice cream when you see this?

På detta kort har jag använt mig av stor glass i strut och mellanstor glass i strut. Jag har papper piercat kulorna på olika papper för att få en smarrig glass. Smakerna är tänkt att det svart randiga pappret är lakrits, det ljus blåa är blåbär, det cerise är hallon och det gröna är päron. Bakom har jag stämplat med stämpeln "ha en underbar sommar" 
On this card I have used big ice cream in cone and medium ice cream in cone. I paper pierced the ice cream in different papers to get a yummy ice cream. The flavors are thought that the black striped paper is licorice, the light blue is blueberry, the cerise is raspberry and the green is pear. Behind I have stamped the stamp "Have a wonderful summer"



Nästa kort är ett födelsedagskort till en kille som dottern skulle på kalas hos. Här har jag använt mig av ljus stämpel och grattis dies.
The next card is a birthday card for a guy who my daughter was invited to a party at. Here I am using light stamp and congratulations dies.



Det var allt för mig denna gången. Nu ska jag gå och ta en glass.
It was all for me this time. Now I'll go and have an ice cream.

〜 DT-Jenny S 〜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar