12 april 2017

Fjärilar och grönska!

Nu känns det äntligen som våren är på väg!
Enligt gammal folktro avgör den första fjäril du ser hur den kommande sommaren blir.
Om du ser en mörk fjäril - som t.ex nässelfjärilen blir också sommaren mörk.
Om du däremot ser en ljus citronfjäril blir också sommaren ljus.


I min trädgård är det många nässelfjärilar. Det skulle då betyda att det blir en mörk sommar!!!

Man får hoppas att det inte är sant. Men detta gav mig inspiration till mitt första kort.




Nässelfjäril i min trädgård 20170409.








Mitt kort har jag gjort i storleken:11 x 22 cm.
Jag stämplade: Stor fjäril och Liten fjäril som jag färglade och klippte ut.
Använde mig av papperet med moln från: Ljusblå serie som bakgrund/himmel.

Kullarna använde jag mig av diesen: Landskaps Bårder för att få formerna och 
papper från: Klargrön Serie och Limegrön serie.

Diesen:  KvistKvistKvist och Små kvistar stansade jag ut i grön cardstock.
Stansade ut blommor från den minsta diesen ur serien: 3 blommor 
i papper från: Orange serie och Gul Serie
Avslutade med stämpeln: Carpe Diem. Fånga dagen!

Mitt andra kort som jag gjorde är inspiration från promenader med hunden. 
Överallt nu ser man människor som gör fint i sina fönster och sina trädgårdar. 
Detta gav mig ide'n att göra kort med fönster.




Jag valde att göra även mitt andra kort i storleken 11 x 22 cm.
Jag började med att stämpla papper i storleken 10x10 cm med :Trädbakgrund och 
färglade med 3 olika nyanser. 
Sen klippte jag ut 4 rutor och satte fast en plast bit på baksidan. 
Använde papper från:Orange serie som gardiner i båda fönstren.

Sen stämplade jag upp:Planta som jag färglade och klippte ut och placerade i alla fönster.
 Fönsterna monterade jag med 3D kuddar. Stämplade upp stämpeln: Sol och 
placerade utanför fönstret och avslutade med stämpeln: HOME is not a place it´s a feeling


Hoppas ni fått lite vår inspiration nu!
Önskar alla en Glad Påsk!


Hastalapasta!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar