07 december 2016

Julklappsadresser

Så här i adventstider är det trevligt att samla sina vänner till lite pyssel. Att tillverka julklappsadresser brukar vara en uppskattad och lagom avancerad aktivitet. Jag har gjort lite olika sorter där jag använt stämplar och dies.


De här stämpelmotiven har jag färglagt med en blandning av Brilliance Lightning Black, guldfärg och vatten. Röda hjärtan har jag målat med en tuschpenna respektive stansat ut i rött papper.



Här har jag stansat ut alla motiv i papper från Gummiapan. Hjärtana har jag klistrat, men stjärnorna hänger löst i bandet.




Snögubben är snabb och enkel att färglägga med tuschpennor.
Det lilla "hänget" som jag knutit bandet i är en utstansad dubbelvikt rektangel.

Lycka till med adventspysslet!
/DT-Karin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar