02 juni 2016

Regnbågar / Rainbows

Ni kanske märkt att jag är väldigt förtjust i regnbågar.
You might have noticed that I am fond of rainbows.

Efter inspiration på Youtube så plockade jag fram
Gummiapans egna papper i regnbågens färger och mina nya fina
Gummiapan cirkeldies. Jag började att stansa den största cirkeln
och sedan i mitten av den stansade jag näst största cirkeln.
Nästa papper stansade jag först med den nästa största cirkeln
och sedan med den tredje största. Alla cirklar som blev över har jag
sparat till senare behov.
After inspiration from Youtube I grabbed Gummiapan's
papers in all rainbow colours and my new nice Gummiapan
nesting circle dies. I started with the biggest circle and then
in the midle of that I used the second biggest. Next papper
I started with the second biggest circle and continued with
the third biggest. All circles that became left-overs I have
saved for later needs.


Eftersom jag bara använde halva så räckte detta till två kort.
Since I only used half I was able to make two cards.


Båda bakgrunderna är distressade. På den blå med
tumbled glass och mermaid lagoon (som är nästan
perfekt nyans till de mörkturkosa pappren). På den
grå använde jag bara hickory smoke som jag även
stämplade dropparna med.
Both backgrounds are distressed. The blue with
tumbled glass and mermaid lagoon (which is
almost perfect nuance to the dark turquise pappers).
The grey with hickorey smoke that I also used for
stamping the raindrops.

Jag blev väldigt nöjd med resultatet!
I was very satisfied with the result!

/ DT-Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar