29 april 2016

Några kort/Some cards

Hej igen, nu är det åter min tur att inspirera. Hoppas ni alla har det bra, trots det konstiga vädret. Här nere i Skåne har det snöat trots att det är i slutet av april. Helt tokigt. Men nog om vädret. 

Visste ni att imorgon är det äntligen dags för Gummiapans stora pysselträff här nere i Trelleborg. Jag hoppas att några av er kommer att komma. Själv längtar jag till jag får träffa alla mina trevliga DT kompisar och alla andra som dyker upp. Det kommer att vara två dagar av mycket prat, skratt och pysslande.

Så nu har jag pladdrat färdigt och här kommer mina alster för denna gång.

------------------------------------------

Hello again, now it's my turn again to inspire. Hope you all are doing well, despite the strange weather. Down here in southern Sweden has been snowing even though it is at the end of April. Completely crazy. But enough about the weather.

Did you know that tomorrow it's finally time for Gummiapans major craft gathering down here in Trelleborg. I hope some of you will come. Self I long to get to meet all my nice DT friends and anyone else who shows up. It will be two days of a lot of talk, laughter and crafting.

So now I have finished talking and here comes my creations for this time.
--------------------------------------------

Det första kortet är gjort till en busig liten tjej som fyllde 3 år och som min minsta dotter var på kalas hos. Ballongerna är papper piecing.

The first card is made to a mischievous little girl who turned 3 years and my youngest daughter was invited to her party. The balloons are paper piecing.


Det andra kortet är gjort till den card swap grupp som jag är med i på FB. Temat denna gång var magi/sagoväsen. 

The second card is made to the card swap group that I'm in on FB. The theme this time was magic / fairy-tale creatures.


Det tredje och sista kortet har jag stämplat med stor fylld Dalia och stor ofylld Dalia som jag har stämplat ihop med hjälp av min stamp positioner.

The third and last card I stamped with large filled Dalia and large unfilled Dalia I have stamped them using my stamp positions.


Det var allt för denna gången. Nästa gång det är min tur i bloggen blir det en tutorial på min workshop som jag ska hålla i nu på träffen.

Hoppas att vi ses där och om inte så på återseende

That's all for this time. Next time it's my turn in the blog there will be a tutorial on my workshop that I'll keep at at the gathering

Hope to see you there and if you can not come, until we meet again 

DT-Jenny S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar